Wednesday, February 16, 2011

Semalam punya hal..

Assalamualaikum...

Di hari yang tak seberapa nak panas ni,rasa nak makan mee celup plak.tapi malas plak nak jalan kaki pi kedai Kak Limah kat belakang ni.Bukan aku tak nak bakar 'lemak-lemak' degil ni,tapi hari ni aku pakai wedges la,susah nak jalan,dah la jalan kat belakang ni berbatu-batu,bulan lepas last aku pegi kedai Kak Limah,time on the road tu,bley plak kaki aku terpeleok.Besok je la pi makan mee celup Kak Limah.Aku harap perut aku tak mintak mee celup la yer hari ni.

Panjang plak aku melalut ni..Semalam yang bertarikh 15/02/2011 berhari Selasa,semua umat Islam menyambut Maulidur Rasul.Kerja banyak cuti termasuk aku.Dalam pada itu,mak cik aku,adik kepada mama aku buat makan sikit,ada orang datang merisik anak mak cik aku yang nombor dua,yang comel paras rupanya,Master dalam gengaman.(sepupu aku la kan)eheeheee..Mak cik aku(Suyah) tak masak,tapi tempah catering,senang,mudah,tak penat katanya.Aku sokong tu.uhuu..lauk-pauknye memang menarik menusuk kalbu,mencucuk-cucuk lubang hidung ni bau dia.Memang terbaek la wa cakap lu.Menu semalam ialah ayam masak pedas,daging masak kerutuk,arca timun,sambal.Semua tu memang sedap sehingga menjilap ibu jari tangan yang montok tu.Menu sampingan yang mak cik(cik long) aku sorang lagi tu buat ialah puding gula hangus yang memang kaw-kaw die punyer rasa dan puding buah yang terserlah kemewahan mixed fruitnye.Aku boley plak lupe cream puff yang lazat berkrimeres di sukai ramai,sekali makan tak sampai 5saat da masuk terowong tekak da.Tapi kan,di sebabkan nak control makan la konon-kononnya,aku hanya menjamah nasik separuh pinggan sahaja,tapi lauk lebih la sikit kan.Bila ingat balik kan,rasa rugi plak tak makan banyak semalam.ehehee..

Cukup-cukup pasal makan memakan ni,aku nak kasi tau yang aku nak kawin lepas habis degree. wawawaa!!tengok orang datang merisik ni,boleh plak berangan time tu yang family my destiny plak datang merisik aku.gilak betul.Tapi tak salah kan??hehehhee.bila la nak habis belajar ni,ni pun baru je nak habis seround,ada satu round lagi.sabar yer Syeika syg.

Okey la,aku da nak out da,kul2 masuk keje lak ni.Nak masuk lambat banyak tak bley la kan,lewat sikit-sikit kire ok lagi,kalau lewat banyak-banyak,masuk ofis sendiri laa.;p bubye.salam.

No comments:

Post a Comment