Sunday, March 13, 2011

Hari Mingguku..:)

Assalamualaikum..

Hyep!!rasa macam dah lame plak aku tak update blog ni.Minggu lepas asyik tido awal je,kalau berfacebooking pun kejap je,tak sempat nak bukak blog.Pagi-pagi ni rasa macam rajin plak nak update,maklum la dalam ofis yang nyaman ni,dalam masa yang sama cuaca kat luar tu macam kat Genting Highland,jadi tangan aku rasa macam gatal-gatal sikit nak menaip,yer la da lame tak praktis menaip ni.Berbalik kepada entry aku kali ni,aku nak story sikit apa aktiviti aku masa Jumaat Sabtu tu.

Pada hari Jumaat yang ceria tu,aku pergi mengisi perut aku kat rumah member aku,Rosmala Mamat(Rosmat),rumah dia ada buat majlis kesyukuran sempena abang dia kahwin.(psst!!psstt!!isteri abang dia lawa kot,macam pelakon indon dalam sinetron kat TV3 tu) Aku g ngan adik aku pastu member satu ofis.Lauk-pauk yang disediakan memang best tahap dewa,hampeh diet aku,mana taknye,satu pinggan ayam tu aku sorang yang tibai,dengar-dengar Mala sendiri yang masak.Sebelum ni aku tak pernah rasa die masak,first time kut aku makan masakan dia.huhuhu.Menyesal lak aku tak ambik gambar,kalau korang tengok confirm basah mulut.ehehee.Tu untuk hari Jumaat je,untuk hari Sabtu plak sila baca kat bawah.;p

Hari minggu ni kerja aku pergi makan rumah orang je tau.Musim orang kahwin katanya.Hari Sabtu tu plak aku pergi kenduri kawin kakak kat ofis aku,kali ni jauh sikit,ambik masa 2jam gak untuk sampai kat tempat yang tujui.Adik aku tak join,aku gi ngan kawan tempat ofis gak,nak mention nama dorang lah,bleh?hhehe,aku g ngan Nik dan Tasya.Kami pergi naik kereta Viva Elite Nik yang comel tu.(terima kasih Nik sebab tak ambik duit minyak).Sebenarnya rasa segan jugak,gi jauh-jauh tumpang kereta orang,tapi tuan punya kereta tak nak ambik duit minyak.Nak buat macam mana kan?sekali lagi aku nak ucap terima kasih banyak-banyak kat Nik.Sayang Nik kuat-kuat.:)

Sepanjang perjalanan hujan je memanjang,rasa sejuk die tu macam pasang air-cond 16 celcius gitu.Nasib baik kami tak beku dalam kereta.Dalam masa yang sama perut masing-masing dah berkeroncong,malas la nak cakap bunyi lagu apakan.Sampai je kan,kan,kan,duduk kejapp je terus turun makan,tak tahan lapar.huhu..lauk lauk die pun memang tak kurang hebatnya,kalau boleh nak tibai 2pinggan nasik,tapi malu plak nak tambah.huhuhu.(nasib baik diet tak hancur)

Sesudah menjamu selera tu,tengok-tengok jugak dorang bersanding,tapi tak nengok lama-lama,nanti tak pasal-pasal balik rumah aku mintak nak kawin jugak,bleh naik pening mama papa aku.ehehehee.Tepat jam 3.30pm kami bertolak pulang.macam skema plak ayat last tu.abaikan yer..;)

Usha-usha sikit..


                                         (Cik Ngah    K'Nin) 

                                                                              
                     
                                                         Macam Genting Highland kan??




squeeze:-dalam perjalanan nak pergi kenduri tu,tak semena-mena mata ni tengok benda blueberry yang di  aksikan oleh sorang PEREMPUAN yang hanya memakai br_ time drive sambil tersengih-sengih.Tak faham aku.huhuu. (^___^)

           











No comments:

Post a Comment