Friday, March 25, 2011

Sarapan Pagi Yang Memang Ummpph!!

Assalamualaikum...

Dua bulan yang lepas,aku selalu sarapan dengan makanan yang berat-berat.Pagi-pagi aku dah tibai nasik,pastu memang tak sah la kalau aku tak minum air milo ais yang aku beli kat warong Abe Li belakang ofis aku.Milo ais dia memang kaw kaw punyer,kalah kedai mamak.Tu yang membuatkan aku ketagih dengan milo ais dia.Dengan itu jugak la berat badan aku terlebih-lebih,lemak-lemak degil suka berkumpul di badan aku ni.

Pada suatu malam yang indah tu,sebelum tidur,aku usha-usha la gambar-gambar lama dalam handphone aku,tengok plak gambar aku time muda remaja yang kurus dan comel.Terdetik di hati kecil aku untuk jadi kurus lagi comel macam dulu.Dari situ la aku cuba untuk kawal pemakanan aku.Nasi aku juz makan satu kali sehari,sama ada aku makan tengah hari atau petang.

Untuk breakfast aku amalkan makan Nestle Fitnesse.aku makan Nestle Fitnesse ni dengan susu segar rendah lemak.Selalunya aku akan pilih susu segar Dutch Lady.Tapi sejak dua minggu yang lepas aku makan Nestle Fitnesse ni dengan susu Nesvita CalciPlus,sebab masa aku beli kali ke-3 tu kat pasaraya Billion dekat ngan rumah aku ni,dia bagi Nesvita CalciPlus ni sebagai free gift kalau beli Nestle Fitness ni,untung kan?dua kali gak aku sempat beli dapat free gift ni.Bagi aku Nesvita CalciPlus ni lagi sedap cuz dia ada rasa soya sikit.Tapi tak kisah la yang mana-mana pun asalkan dia RENDAH LEMAK.

Seperti biasa,kat bawah ni aku hidangkan dengan gambar-gambar yang aku sempat tangkap time aku breakfast.Cun lagi tau sebab time tu nak g kerja.Usha la,aku jamin korang tak kan sakit mata.:)


                 #muka tak sabar-sabar nak menikmati Nestle Fitnesse


                                       #kasi iklan sekejap(1)


                                            #iklan lagi(2)



                        #Sarapan pagi aku sejak 2bulan yang lalu:)


                                     #nyum nyumm!!!


#sebelum aku makan Nestle Fitnesse Honey and Almonds,aku try makan yang Nestle Fitnesse and Fruit dulu.Dua-dua sedap.:)

psst psst!!!:- 2 be model tu aku minum untuk turunkan berat badan aku.(my dear yang belikan)
               -catalyst virgin coconut oil tu aku makan untuk health suppelment

2 comments:

  1. mek kurus aa pasnihh!!
    psstt ko pon mkn virgin coconut oil eh? ok tak? beli kt mne?

    ReplyDelete
  2. hrp la.huhu,doakan aku.:)
    yup,aku mkn,bgs vco ni.
    lau ko nk ordr,ko gtau aku,saudara aku yg jual.
    murah pun murah,hasil die mmg thumbs up;)

    ReplyDelete